Klimatyzacja w pojazdach samochodowych
kurs teoretyczno-praktyczny
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 700,00 zł netto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Budowa i zasada działania układów klimatyzacji w samochodach:
- układ z zaworem rozprężnym,
- układ z dyszą dławiącą,
- omówienie podzespołów układów klimatyzacji.
2. Omówienie sposobów badania, naprawy i konserwacji
klimatyzacji:
- diagnoza klimatyzacji na podstawie wskazań manometrów niskiego i
wysokiego ciśnienia,
- pomiary nieszczelności,
- narzędzia do pomiaru i naprawy klimatyzacji,
- środki odkażające i metody niwelujące nieprzyjemne zapachy pochodzące
z parowników.
3. Praktyczne wykorzystanie urządzeń do obsługi klimatyzacji:
- pomiar ciśnienia od strony wysokiego i niskiego ciśnienia,
- sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji,
- napełnienie klimatyzacji.
4. Diagnoza szeregowa przez gniazdo diagnostyczne za pomocą KTS
XXX oraz wykorzystanie
dokumentacji serwisowej ESI[tronic].
5. Sprawdzenie czujników i elementów wykonawczych za pomocą
oscyloskopu zabudowanego w
FSA XXX oraz KTS XXX.
Ćwiczenie praktyczne:
6. Serwis układu klimatyzacji w pojeździe.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania,
to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1.Jak w prosty sposób można rozpoznać czy układ klimatyzacji w pojeździe
zawiera dyszę dławiącą czy zawór rozprężny?
2.Co może być przyczyną małej wydajności układu klimatyzacji w przypadku
stwierdzenia wysokich ciśnień i gorącego przewodu ssania sprężarki?
3.Przy jakiej temperaturze panującej we wnętrzu pojazdu ozonowanie
powietrza jest nieskuteczne?
|
|
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|