Bosch Diagnostics
Diagnostyka - program partnerski
Program ESI[tronic]
Urządzenia diagnostyczne
 
Szkolenia serwisowe

Serwis urządzeń diagnostycznych
Poradnik diagnostyki samochodowej

Turbiny, wtryskiwacze i pompy
Sklep internetowy Bosch

Strona główna
Kontakt
Mapa strony

Strona startowa Gładysek
Serwis Samochodowy Bosch
 
 


  Nawigacja
  Wykaz i program kursów
  Terminy
  Formularz zgłoszeniowy
     


Kurs nr 7: „Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych”.
teoretyczno-praktyczny

Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.

1. Przegląd diagnoskopów silnikowych firmy Bosch: FSA 720/740/750 i FSA 450.
2. Badanie silników metodą elektroniczną np. pomiar udziału cylindrów w pracy silnika.
3. Metody pomiaru wysokiego napięcia po stronie pierwotnej i po stronie wtórnej:
       -omówienie interpretacji przebiegów oscyloskopowych wysokiego napięcia,
       -przyczyny powstawania wybuchów w kolektorach ssących po zainstalowaniu instalacji
        gazowej LPG.
4. Pomiary w układach paliwowych:
       -wydatek pompy paliwa,
       -ciśnienie systemowe na magistrali paliwowej.
5. Pomiary oscyloskopowe – diagnoza równoległa:
       -sygnału z czujników indukcyjnych i Hallotronowych,
       -badanie czujników stuków silnika,
       -interpretacja przebiegów czasu otwarcia wtryskiwaczy Ti,
       -sygnały z różnych sond lambda,
       -metody badania MAP sensorów (czujników ciśnienia absolutnego),
       -sygnały oraz metody weryfikacji przepływomierzy objętościowych i masowych,
       -badanie potencjometrów,
       -sygnały sterujące regulatorami wolnych obrotów.
6. Komputerowa diagnoza sterowników systemów wtryskowych przy użyciu testerów usterek firmy
    Bosch KTS XXX:
       -rozkład gniazd diagnostycznych w pojeździe,
       -rozkład pinów w gniazdach diagnostycznych,
       -omówienie kabli diagnostycznych,
       -sposoby wywołania diagnozy.
7. Czterogazowa analiza spalin:
       -interpretacja wskazań analizatora spalin,
       -kontrola sprawności katalizatora,
       -badanie uszkodzonego układu wydechowego.
8. Dziewięć sposobów użycia manometru mierzącego podciśnienie w kolektorze ssącym:
       -nieszczelności w kolektorze ssącym,
       -źle ustawiony rozrząd,
       -zacierające się trzonki zaworów w prowadnicach itd.

Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.

1.Proszę opisać różnicę w sposobie sterowania czasem otwarci wtryskiwaczy Ti dla trzech różnych systemów: z pojedynczym impulsem, z ograniczeniem prądowym i sterowaniem impulsowym.

2.Proszę podać zależność ciśnienia paliwa na magistrali wielopunktowego systemu wtryskowego, od podciśnienia w kolektorze ssącym i opisać jak wykorzystano tą zależność budując regulatory ciśnienia paliwa.

3.Proszę opisać sposób wywołania transmisji w samochodzie marki Ford z systemem EEC IV, posiadającym szesnastopinowe gniazdo diagnostyczne OBD CARB, do którego nie podłączono ze sterownika przewodów diagnostycznych „K” i „L”.
 
Kurs nr 1. Elektroniczne układy zapłonowe,
Kurs nr 2. Benzynowe systemy wtrysku ciągłego K i KE-Jetronic/Motronic,
Kurs nr 3. Jednopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec,
Kurs nr 4. Wielopunktowe benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic,
Kurs nr 5. System wtryskowy Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN,
Kurs nr 6. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD,
Kurs nr 7. Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych,
Kurs nr 8. Klimatyzacja w pojazdach samochodowych.
Kurs nr 9. Diagnoza komputerowa sterowników z wykorzystaniem testera usterek Bosch KTS xxx i programu ESI[tronic],
Kurs nr 10. Elektroniczne Systemy Diesla EDC,
Kurs nr 11.  Common Rail BOSCH I i II generacji,
Kurs nr 12.  Common Rail BOSCH III generacji, diagnostyka systemów CR,
Kurs nr 13.  Systemy wtryskowe z pompą promieniową VP 44.