Kurs nr 7: „Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych”.
teoretyczno-praktyczny
Czas trwania kursu: 1 dzień od 9,00 do 17,00.
Cena kursu wraz z materiałami szkoleniowymi 430,00 zł brutto.
Możliwość otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
1. Przegląd diagnoskopów silnikowych firmy Bosch: FSA 720/740/750
i FSA 450.
2. Badanie silników metodą elektroniczną np. pomiar udziału cylindrów w pracy silnika.
3. Metody pomiaru wysokiego napięcia po stronie pierwotnej i po stronie wtórnej:
-omówienie interpretacji przebiegów oscyloskopowych wysokiego napięcia,
-przyczyny powstawania wybuchów w kolektorach ssących po zainstalowaniu instalacji
gazowej LPG.
4. Pomiary w układach paliwowych:
-wydatek pompy paliwa,
-ciśnienie systemowe na magistrali paliwowej.
5. Pomiary oscyloskopowe – diagnoza równoległa:
-sygnału z czujników indukcyjnych i Hallotronowych,
-badanie czujników stuków silnika,
-interpretacja przebiegów czasu otwarcia wtryskiwaczy Ti,
-sygnały z różnych sond lambda,
-metody badania MAP sensorów (czujników ciśnienia absolutnego),
-sygnały oraz metody weryfikacji przepływomierzy objętościowych i masowych,
-badanie potencjometrów,
-sygnały sterujące regulatorami wolnych obrotów.
6. Komputerowa diagnoza sterowników systemów wtryskowych przy użyciu testerów usterek firmy
Bosch KTS XXX:
-rozkład gniazd diagnostycznych w pojeździe,
-rozkład pinów w gniazdach diagnostycznych,
-omówienie kabli diagnostycznych,
-sposoby wywołania diagnozy.
7. Czterogazowa analiza spalin:
-interpretacja wskazań
analizatora spalin,
-kontrola sprawności
katalizatora,
-badanie uszkodzonego układu
wydechowego.
8. Dziewięć sposobów użycia manometru mierzącego podciśnienie w
kolektorze ssącym:
-nieszczelności w kolektorze
ssącym,
-źle ustawiony rozrząd,
-zacierające się trzonki
zaworów w prowadnicach itd.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać udziału w tym kursie.
1.Proszę opisać różnicę w sposobie sterowania czasem otwarci wtryskiwaczy Ti dla trzech różnych systemów: z pojedynczym impulsem, z ograniczeniem prądowym i sterowaniem impulsowym.
2.Proszę podać zależność ciśnienia paliwa na magistrali wielopunktowego systemu wtryskowego, od podciśnienia w kolektorze ssącym i opisać jak wykorzystano tą zależność budując regulatory ciśnienia paliwa.
3.Proszę opisać sposób wywołania transmisji w samochodzie marki Ford z
systemem EEC IV, posiadającym szesnastopinowe gniazdo diagnostyczne OBD
CARB, do którego nie podłączono ze sterownika przewodów diagnostycznych
„K” i „L”.
|
|
Kurs nr 1.
Elektroniczne układy
zapłonowe,
Kurs nr 2.
Benzynowe systemy
wtrysku ciągłego K i KE-Jetronic/Motronic,
Kurs nr 3.
Jednopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic/Multec,
Kurs nr 4.
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Jetronic/Motronic,
Kurs nr 5.
System wtryskowy
Motronic MP 9.0, blokada odjazdu, magistrala CAN,
Kurs nr 6.
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD,
Kurs nr 7.
Diagnostyka benzynowych systemów wtryskowych,
Kurs nr 8.
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych.
|