Pokładowe systemy diagnostyczne OBD II i EOBD
Czas trwania kursu:
- dwa dni od godz. 9.00 do 16.00.
Cena dwudniowego kursu wynosi 1000,00 zł netto + 23% VAT, dla jednej
osoby.
W ramach kursu przewidziane są:
- ciepłe posiłki, kawa, herbata
- buklety
- certyfikaty
Zakres szkolenia:
1. Podstawowe założenia, przepisy i normy opisujące system OBD.
2. Funkcje monitorów ciągłych i monitorów warunkowych diagnozy
OBD.
3. Omówienie strategii zapisywania błędów stałych i sporadycznych
oraz załączania
i wyłączania
lampki MIL.
4. Zagadnienia związane z przygotowaniem mieszanki
paliwowo-powietrznej
w systemie
wtryskowym pod kątem emisji spalin.
5. Działanie trójdrożnego katalizatora spalin i sposoby
weryfikacji sprawności
poprzez badanie
pojemności tlenowej katalizatora.
6. Sondy lambda w zastosowaniach systemu diagnostycznego OBD:
-sondy planarne,
-sondy
szerokopasmowe,
-nadzorowanie
sygnału z sondy lambda przez system OBD,
-problem zużycia
czujników tlenu oraz inne przyczyny niesprawności sond lambda,
-omówienie
adaptacji lambda (krótko i długoterminowa).
7. Nadzorowanie układu zapłonowego w systemie OBD:
-problemy z
wypadaniem zapłonów,
-omówienie
czujnika przyspieszeń karoserii.
8. Recyrkulacja spalin (EGR) i nadzorowanie poprawności działania
w systemie OBD.
9. Wtrysk powietrza wtórnego do kolektora wydechowego i
nadzorowanie poprawności działania
w systemie OBD.
10. System odprowadzania oparów paliwa ze zbiornika i
nadzorowanie poprawności działania
w systemie OBD.
11. Masowy przepływomierz powietrza HFM 5,6,7,8:
-omówienie
działania,
-metody pomiarowe
i ocena poprawności funkcjonowania.
12. MOTRONIC z systemem OBD:
-przegląd
systemów wtryskowych z silnikami benzynowymi i diesla.
13. Szesnastostykowe gniazdo diagnostyczne CARB:
-umiejscowienie
gniazd diagnostycznych w pojeździe,
-rozkład styków
(pinów) w gnieździe diagnostycznym,
-przewody
diagnostyczne do diagnozy OBD,
-rodzaje
transmisji OBD (ISO, SAE, CAN).
14. Omówienie trybów diagnostycznych systemu OBD:
-wartości
zmierzone,
-„zamrożona
ramka”,
-pamięć kodów
błędów trwałych i stałych,
-kasowanie
pamięci sterownika w ramach OBD,
-testy sond
lambda,
-pamięć błędów
sporadycznych (tymczasowych),
-informacje o
systemie.
15. Znormalizowane kody błędów:
-format i
znaczenie poszczególnych pozycji kodu błędu,
-przykłady
różnych kodów błędów.
16. Lampka MIL:
-miejsce
zamontowania lampki MIL,
-omówienie
sposobów sygnalizacji awarii.
17. Praktyczny pokaz diagnozy EOBD w samochodzie z silnikiem
benzynowym i diesla.
Jeśli potrafi Pan prawidłowo odpowiedzieć na
następujące pytania, to znaczy, że nie musi Pan brać
udziału w tym kursie.
1.Proszę dla systemu OBD opisać strategię zapisu
błędów sporadycznych i błędów stałych, a także
określić moment włączenia i wyłączenia znajdującej
się na tablicy wskaźników lampki MIL.
2.W jaki sposób system diagnostyczny OBD kontroluje
poprawność działania układu recyrkulacji spalin (EGR)?
3.Co to jest pojemność tlenowa katalizatora i jak
ten parametr jest wykorzystywany przez OBD do
kontroli stopnia jego zużycia?
|
|
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach
samochodowych
Cz. I -
Elektrotechnika samochodowa
Cz. II - Elektronika
samochodowa
Cz. III - Pomiary
oscyloskopowe i multimetryczne
Klimatyzacja w
pojazdach samochodowych
Diagnoza komputerowa
sterowników z wykorzystaniem testera usterek
Bosch KTS
xxx i programu ESI[tronic]
Elektroniczne Systemy
Diesla EDC z pompami wtryskowymi Bosch
Common
Rail BOSCH I i II generacji, serwis wtryskiwaczy
diesla
Common
Rail BOSCH III generacji, filtry cząstek stałych,
diagnostyka systemów CR,
Elektroniczne układy
zapłonowe
Wielopunktowe
benzynowe systemy wtryskowe Motronic
Pokładowe systemy
diagnostyczne OBD II i EOBD
Magistrala CAN
|